“Unde
artă nu e, nimic nu e” – iată un posibil motto-parafrază ce ar
putea caracteriza energia, entuziasmul și pasiunea puse de fondatorul și
regizorul acestui spectacol în slujba artei venerate de grecii antici,
Teatrul. Complexitatea formației artistice a maestrului Checiulescu își
are originile în teatrul liric pe care l-a servit cu profesionalism în
perioada petrecută ca prim solist al Operei Naționale Române din
București.
Îmbinarea muzicii cu dansul și gestul simbolic a deschis perspective
artistului care nu s-a mulțumit doar cu “luminile rampei” ci
a încercat și controversatul fotoliu al “dirijorului de
spectacol”; coregrafie și regie, iată elementele concertate în
activitatea-i artistică pe care a dus-o cu sine peste ocean. Amatto
Checiulescu este un regizor cunoscut pe pământ canadian, oferind
diasporei românești, dar și publicului canadian, mostre ale complexei
sale capacități artistice, spectacole cărora Maestrul le semnează regia
artistică și coregrafia: “Giselle” de A. Adam, “Lacul
lebedelor” și “Frumoasa Adormită” de P. I. Ceaicovski,
“Romeo și Julieta” de S. Prokofiev, “Caragiale de ieri
și de azi”, “D’ale carnavalului” de I. L.
Caragiale sau “Take, Ianke și Cadîr” de V. I. Popa.